Nieuwe service - De budgetcoach

2016-03-23 19:21
door Mario
(reacties: 0)

Twee van onze medewerkers hebben de cursus Budgetcoach gedaan en het diploma behaald. Beide medewerkers zijn ervaren mensen die zelf ook het nodige in het leven meegemaakt hebben.

 

Zij gaan nu aan de slag om mensen te helpen en te begeleiden wanneer deze door welke omstandigheden dan ook hun financiële situatie en administratie niet zelfstandig meer kunnen doen en daardoor in problemen dreigen te raken.

 

Hieronder ziet u de beschrijving van de functie Budgetcoach en wat zij voor u kunnen betekenen.

De Budgetcoach

De Budgetcoach is een zorgverlener die (tijdelijk) hulp geeft aan mensen die hun financieel overzicht kwijt zijn geraakt. In de vorm van persoonlijke begeleiding geeft hij/zij voorlichting en advies. Begeleidt de cliënt naar een beter financiële zelfstandigheid.

Hier gaat het vooral om mensen die in de problemen raken of met een beperking of waar de gezondheidstoestand dusdanig is dat zij het alleen niet meer redden.

De coach is dus iemand die de financiële zaken samen met cliënt op orde stelt door middel van doelstelling. Door de cliënt te begeleiden, zorgt de coach ervoor dat cliënt het overzicht weer krijgt over zijn administratie.

Een budgetcoach is meer dan alleen iemand die helpt bij financiële problemen. Ook mensen die hun financiën beter op orde willen krijgen en willen werken aan een goede (huishoud) administratie kunnen bij een budgetcoach terecht.

Tenslotte heeft een budgetcoach ook een adviserende rol. Bijvoorbeeld bij ingrijpende veranderingen zoals; een scheiding, zelfstandig wonen etc. kan hij/zij u advies, hulp en ondersteuning bieden. Helemaal in de huidige maatschappij met een overvloed aan mogelijkheden, waarin u heel gemakkelijk geld kunt lenen en overal een verzekering voor is, is deze adviserende rol belangrijk.

files/siteimgs/Huishoudboek.png

Voor nadere informatie kunt u ons bellen op ons kantoornummer:

0515-712051

Aanspreekpartner is:

Mw. Neeltje Stornebrink

Extra huishoudelijke zorg met de "Himmelsjek"

2015-05-15 13:09
door Mario
(reacties: 0)

De Friese Meren heeft van het Rijk eenmalig een extra geldbedrag gekregen dat zij mag gebruiken voor het in zetten van huishoudelijke hulp. De gemeente besteedt dit geld door in 2015 en 2016 te werken met de "Himmelsjek" Heeft u een indicatie vanuit de Wmo zorgt u voor iemand(mantelzorg) of heeft u tijdelijk ondersteuning nodig in het huishouden? Dan kunt u met de Himmelsjek voordelig extra huishoudelijke hulp inkopen.

Voor wie is de Himmelsjek?

De Himmelsjek is bedoeld voor:

- Huidige cliënten die al huishoudelijke hulp ontvangen en behoefte hebben aan extra ondersteuning.
- Mantelzorgers, met (dreigende) overbelasting
- Inwoners met tijdelijke of incidentele ondersteuningsbehoefte
- Bij voorbeeld na een ziekenhuisopname of het uitvallen van de partner.
- Inwoners die behoefte hebben aan extra instructie bij leren van het schoonhouden van een eigen huishouden.
- Inwoners die afzien van de maatwerkvoorziening huishoudelijke hulp in verband met de hoogte van eigen bijdrage.

De kosten van een Himmelsjek
De Himmelsjek koste in 2015 € 5,00 per uur. en vanaf 1 januari 2016 € 8,50 per uur. De echte kosten voor een uur hulp zijn € 21,00
De gemeente betaalt met geld van de Rijksoverheid de rest van het bedrag. Heeft u nu al hulp bij de huishouding? De Himmelsjek komt niet in de plaats van deze hulp, maar voor extra uren. U kunt bijvoorbeeld Himmelsjeks kopen voor de voorjaarsschoonmaak. De Himmelsjeks kunnen voor maximaal 2 uur per week 10 uur per jaar worden verzilverd.

Wilt u meer weten neem dan gerust contact op met Steffies Particuliere Zorg

mail: clientenservice@steffieszorg.nl

Woonzorgproject "Sint Maarten"

2015-01-01 14:03
door Mario
(reacties: 0)

Sinds vandaag heeft Steffies Particuliere Zorg haar activiteiten uitgebreid met een woonzorgproject aan de Pampuskade in Sneek. het gaat hier om begeleid wonen van 6 volwassen mensen met een verstandelijke beperking. Hiervoor staat een team medewerkers ter beschikking die de bewoners begeleiden in hun dagelijkse leven.

De Geschiedenis;

Medio 2014 werd SPZ benaderd door de stichting "Sint Maarten" uit Sneek. Deze stichting bestaat uit ouders, die hun volwassen kinderen met een verstandelijke en ook meervoudige beperking een begeleid zelfstandig wonen willen mogelijk maken.

Wij werden gevraagd of wij de zorg en begeleiding voor hun per 1.1.2015 konden overnemen. Na een reeks onderhandelingen werd overeengekomen dat wij deze zorg verlenen.

Sinds vandaag is SPZ dus nu ook in Sneek actief en wij gaan ook in dit project onder het motto "zorg anders dan anders".

Abonneer u op de nieuwsbrief!